somepieni

 

LinkedIn on sosiaalisen median kanavista yrityskäytössä tuntemattomin, vaikka LinkedIniä käyttää yli miljoona suomalaista: asiantuntijaviestintään, myyntiin, rekrytointiin, työnantaja- ja yritysmielikuvan luomiseen. LinkedIn yrityssivun kautta yritys tavoittaa sidosryhmiä, parantaa löydettävyyttä. Lisäksi aktiivisten asiantuntijoiden postauksien kautta yritys koetaan helposti lähestyttäväksi.

1. Paras ammatillinen verkostoitumiskanava

LinkedInillä on yli 567 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti ja käyttäjämäärät kasvavat jatkuvasti. LinkedInissä asiantuntijat verkostoituvat potentiaalisten asiakkaiden sekä tuttujen ja tuntemattomien kanssa oman verkostoitumisstrategian mukaan. LinkedIn-etiketin mukaan tuntemattomalle voidaan lähettää LinkedIn-kutsu, jos olette osallistuneet samaan LinkedIn-keskusteluun, tavanneet ammatillisessa tilaisuudessa tai keskustelleet puhelimessa. LinkedInissä käydään ammatillista keskustelua yli toimialarajojen, joka antaa perspektiiviä omaan tekemiseen.

2. Tehokas kanava kasvattaa näkyvyyttä ja tunnettuutta

LinkedIn on yritykselle ammatillinen ympäristö näkyä, sillä LinkedInissä keskustellaan ainoastaan työelämän asioista. LinkedIniin on tullut uusia aktiivisia asiantuntijoita viimeisen vuoden aikana. LinkedInissä luodaan yritykselle palvelu- ja työnantajamielikuvaa sekä vahvistetaan asiakassuhdetta nykyisten asiakkaiden kanssa.

LinkedIn yrityssivu toimii kotipesänä yrityksen viestintäkanavana, johon postataan yrityksen uutisia ja toimialaan liittyviä teemoja. Yrityssivun kylkeen voidaan avata Showcase-sivuja, joissa esitellään liiketoimintayksikön toimintaa tai asiakascasejä. Kun yritys rohkaisee yrityksen työntekijöitä aktiivisen viestintään LinkedInissä, niin yrityksen näkyvyys kasvaa. Asiantuntijoiden näkyvyydellä on positiivinen vaikutus edustamansa yrityksen näkyvyyteen ja brändiin. LinkedIn-yrityssivun perustaminen mahdollistaa mainonnan ja rekrytoinnin LinkedInin kautta. LinkedIniä pidetään yhtenä tärkeimpinä rekrytointikanavina ja sen merkitys vahvistuu edelleen.

3. Asiakasymmärrys

LinkedIn-verkosto on asiakastietopankki, josta on löydettävissä asiakkaan yhteystiedot ja työhistoria. LinkedIn-profiili on asiantuntijan myyntisivu, jossa näkyy hänen asiantuntijuutensa sekä lisäarvonsa, jota yritys tuottaa asiakkailleen. Asiakkaat osallistuvat mielellään keskusteluihin asioista, joita he pohtivat työssään. Osallistumalla ja seuraamalla keskusteluita sekä antamalla vastauksia asiakkaan kysymyksiin asiakasymmärrys kasvaa ja häntä osataan lähestyä parhaalla mahdollisella tavalla.

Potentiaalisia asiakkaita voidaan hakea LinkedIn-hakukoneella mm. koulutuksen, tittelin tai toimialan mukaan. LinkedInissä voidaan etsiä tietoa eri teemoista avainsanoilla. Postauksien löydettävyys paranee, kun hastag-aihetunniste (#) lisätään postaukseen.

4. Tietopankki työelämän teemoista

LinkedIn on paras kanava seurata toimialan kehitystä sekä työelämän päivän polttavia pohdintoja. LinkedInissä näkyvät eri toimialojen aktiiviset asiantuntijat, jotka keskustelevat alansa päivän polttavista teemoista ja jakavat tuoreita tutkimustuloksia. Seuraamalla uutisvirtaa saa laajan näkemyksen työelämän ajankohtaisista teemoista sekä uusista trendeistä.

5. Erottautuminen kilpailijoista

LinkedIn-näkyvyyttä suunniteltaessa on hyvä muistaa, että asiantuntijat kiinnostavat yleisöä enemmän kuin yritys. Kun yritys antaa mandaatin asiantuntijoille olla aktiivisia sosiaalisessa mediassa, se mahdollistaa positiivisen aktiivisuuden ja näkyvyyden kierteen, joka parhaimmillaan vahvistaa asiantuntijuutta ja kirii etumatkaa kilpailijoihin. Asiantuntijoiden ammattimaiset LinkedIn-profiilit toimivat yrityksen eduksi.

Asiantuntijoilla on myös omat verkostot, joiden kautta yrityksen tunnettuus laajenee. LinkedIn on kanava, jossa "kuka tahansa" voi nousta alansa tunnetuimmaksi vaikuttajaksi. Näin ollen asiantuntijoiden valmentaminen LinkedInin käyttöön parantaa yrityksen mahdollisuuksia erottua kilpailijoista ja lisää etumatkaa myynnissä. Mitä enemmän on seuraajia, sitä nopeammin näkyvyyttä tulee lisää.

6. Rekrytointikanava

LinkedIn kehitettiin alunperin rekrytointikanavaksi ja se on kasvanut maailman suurimmaksi asiantuntijatietopankiksi. LinkedIn on tehokas rekrytointikanava, sillä sen kautta rekrytoija voi tavoittaa myös passiiviset työnhakijat. Yrityssivu mahdollistaa yrityksen rekrytoinnin LinkedInissä. Yritys voi ostaa joko yksittäisen työpaikkailmoituksen tai erikokoisia rekrytointipaketteja. Yrityksen näkyvyys laajenee, kun yrityssivua päivitetään aktiivisesti ja työntekijät jakavat yrityksen postauksia eteenpäin.

7. Myynti

LinkedInin uutisvirta on asiantuntijan myyntikenttä, jossa rakennetaan luottamusta avoimuuden ja asiantuntijuuden kautta. Tämä on sosiaalista myyntiä eli social sellingiä. Maksullinen LinkedIn Sales Navigator on lisäpalvelu, jolla voi seurata potentiaalisia asiakkaita ja joka on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Asiantuntija voi saada asiakkuuksia ja uusia verkostoja aktiivisella LinkedIn-näkyvyydellä, jotka parhaimmassa tapauksessa johtavat tarjouspyyntöihin ja yhteistyöhön.

Kati Saario,KTM, Sosiaalisen median konsultti, Happy Customer Company

LinkedIn yrityskäytössä -koulutus 1.11.2018 Riihimäellä

Red Carpet -tunnustuspalkinnot elokuva-alalle jaettiin 30.8. Red Carpet Gaalassa Hyvinkäällä. Yksi tunnustuksista oli Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin kannustuspalkinto, joka annettiin Riitta Ryhdälle Girls Film -työpajasta. Palkinnoista päättäneen juryn jäseniä olivat ohjaaja Hanna Maylett, käsikirjoittaja Pekko Pesonen, tuottaja Jussi Rantamäki sekä näyttelijät Laura Birn ja Outi Mäenpää.

Girls film web

KANNUSTUSPALKINTO
Girls Film -työpaja
Eubhoria Borealis ry
Riitta Ryhtä

Juryn perustelut:
Vuonna 2002 perustettu Euphoria Borealis on ollut tuoreiden elokuvantekijöiden kohtaamis- ja koulutuspaikka yli viidentoista vuoden ajan. Kansainväliseen kinoliikkeeseen kuuluva yhdistys järjestää yhteisöllisiä elokuvatyöpajoja ja -näytöksiä etenkin nuorille audiovisuaalisen kulttuurin ystäville. Vuonna 2017 ensimmäisen kerran järjestetty Girls Film on ollut menestys. 13–16-vuotiaille tytöille suunnattu viisipäiväinen kurssi on kerännyt osallistujia ympäri Suomen. Elokuva-alalla puhutaan paljon tasa-arvon toteutumisesta ohjaajien ja päähenkilöiden sukupuolijakaumassa: naisia on yhä niin ohjaajissa kuin päähenkilöissäkin huomattavasti vähemmän kuin miehiä. Girls Film on tekemässä kullanarvoista ruohonjuurityötä asetelman muuttamiseksi. Se rohkaisee usein vailla esikuvia olevia tyttöjä kirjottamaan ja tekemään elokuvia heitä itseään kiinnostavista aiheista.
(Red Carpet Filmfestivalin tiedote 31.8.2018)

Muista palkinnoista ja jurystä voit lukea lisää täältä.

 

tuontirekkaweb

 

TULLIN TIEDOTE
Tuoja: tarkista GSP-maakohtaisesti, millä tavaran alkuperäselvityksellä saat tullietuuden

EU:n yleisen tullietuusjärjestelmään kuuluvien edunsaajamaiden käytäntö tavaroiden alkuperän todistamiseksi muuttuu, ja A-alkuperätodistukset korvataan vaiheittain rekisteröityjen viejien REX-järjestelmällä.

Lue lisää

Koulutusteesit

 

Kauppakamarit julkaisivat koulutusteesit, joissa listataan seitsemän keinoa varmistaa osaavan henkilöstön saatavuus yrityksille. Kauppakamarit haluavat muun muassa tukea ammatillisen koulutuksen uudistuksen onnistumista, laajentaa oppisopimusten käyttöä sekä tiivistää yhteistyötä yritysten ja oppilaitosten välillä.

Koulutusteesit

Internet of Things Kasvupolun lupaavimmaksi kasvajaksi on Kasvu Openin sparrausprosessin jälkeen valittu JigLabs Oy. Kunniamaininnan sai Simosol Oy. Yritykset etenevät valtakunnalliseen finaaliin 100 parhaan kasvuyrityksen joukkoon. Tästä sadan joukosta valitaan Startup ja Start Again -sarjojen parhaat yritykset valtakunnallisessa finaalissa lokakuussa.

kasvuopen voittajat ja anne web

 IoT Kasvupolun lupaavimmat. Kuvassa oikealla JigLabs Oy:N Petri Hassinen ja keskellä Simosol Oy:n Jussi Rasinmäki. Anne Pevkur onnittelee voittajia.

Valinnat tehtiin kaikkiaan 15 kasvuhaluisen yrityksen joukosta, jotka seulottiin asiantuntijoiden kahden päivän sparraukseen 33 hakijasta. Sparraukseen valitut yritykset painottuivat IoT-alalle. Tuomaristo kiinnitti valintoja tehdessään huomiota mm. tuotteeseen, liikeideaan ja sen toteuttamissuunnitelmaan sekä kasvupotentiaaliin.

JigLabs Oy on vuonna 2017 perustettu tekoälyyn pohjautuvia ratkaisuja erityisesti teollisuuden aloille suunnitteleva järvenpääläisyritys. Se on tehnyt lyhyen olemassaolonsa aikana projekteja lukuisille kansainvälisille yrityksille Yhdysvalloissa ja Euroopassa. Tuomaristo päätyi voittajaan mm. sen takia, että JigLabsin yritysidea on kiinnostava ja tiimi taustalla on uskottava. Lisäksi referenssit asiakasprojekteista osoittavat sen, että yrityksen tuotteelle on kysyntää jo näin varhaisessa vaiheessa.

Kunniamaininta jaettiin vuonna 2007 perustetulle riihimäkeläiselle bio-alan asiantuntijafirmalle Simosol Oy:lle. Yritys tuottaa analytiikkapalveluita ja IT-sovelluksia eri toimijoille metsien ja peltobiomassan kestävään hyödyntämiseen. Tuomariston mukaan yrityksellä on näyttöjä orgaanisesta kasvusta ja potentiaalia lähteä kasvattamaan bisnestä tällä ajankohtaisella toimialalla.

Asiantuntijoiden kahden päivän maksuttoman sparrauksen saivat myös CS Control Software Oy Espoosta, Deal Comp Oy, Ebenlock Oy sekä Taitori Oy Helsingistä, FXB-Niemet Oy, Suomen Terästekniikka Oy sekä Salonkiravintola Neilikka Oy Hyvinkäältä, Hausjärven Kaluste Oy sekä Paanti Oy Hausjärveltä, IISY Kirkkonummelta, Kaikakui Oy Tampereelta, Oy Bau Log Ltd Riihimäeltä sekä VJ-WORKS Oy Vantaalta.

Tuomaristoon kuuluivat Anne Pevkur Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarilta, Timo Liukko First Roundilta, Antti Rantalainen Tilipalvelu Rantalaisesta, Arto Juosila Arma Developmentista, Markku Rentto Neo Industrialista, Kari Järvenpää Finesco Investistä, Matti Malminen Konecranesilta sekä Pentti Puhakka Koneelta.

Internet of Things Kasvupolku on osa Kasvu Openia, jonka valtakunnallinen finaali, Kasvu Open Karnevaali järjestetään 24.─25.10.2018 Jyväskylässä. Finaaliin pääsee kaikkiaan 100 yritystä eri Kasvupoluilta, joita järjestetään tänä vuonna eri toimialoilla ja alueilla yhteensä 26.

Lisätietoja:
Maria Häkkinen, Kasvupolun fasilitoija, Kasvun Roihu Oy, p. 045 130 3751, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Anne Pevkur, toimitusjohtaja, Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari,p. 050 516 8912, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Kasvu Open on valtakunnallinen sparrausohjelma pk-yrityksille, joka auttaa yrityksiä niiden kasvuhaasteissa. Sparraus on valituksi tulleille yrityksille maksutonta. Vuonna 2018 tavoitteena on antaa ohjausta 450 yritykselle yli tuhannen asiantuntijan voimin. Vuosi huipentuu Kasvu Open Karnevaaliin lokakuussa 2018, jossa 100 finalistin joukosta valitaan Suomen parhaat kasvuyritykset.

Kasvupolun mahdollistivat Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari sekä KONE Oyj, Konecranes Oyj, First Round Oy,  Tilipalvelu Rantalainen Oy ja Arma Development Oy yhdessä valtakunnallisten kumppaneiden (mm. Nordea, Finnvera, Team Finland) kanssa.

sosiaalisen median juridise

Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari suojaa palvelujensa käyttäjien yksityisyyttä ja noudattaa toiminnassaan tietosuoja- ja muita lakeja sekä hyviä tietosuoja- ja tietoturvakäytäntöjä. Verkkopalvelumme voivat sisältää linkkejä muiden yhtiöiden sivuille tai palveluihin, joilla on Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarista erilliset, omat tietosuojakäytäntönsä.

Pyrimme palvelemaan jäseniämme ja sidosryhmiämme ja kehitämme palvelujamme heidän tarpeidensa ja kiinnostuksensa mukaan. Käsittelemämme tiedot voidaan jakaa:

  • käyttäjän antamiin ja
  • julkisista lähteistä kuten kaupparekisteristä tai yleisesti saatavilla olevista lähteistä kerättyihin tietoihin.

Käytämme keräämiämme tietoja mm. kauppakamarilaissa (1.11.2002/878) tarkoitettujen tehtävien hoitoon, palveluiden tuottamiseen, asiakaskokemuksen parantamiseen sekä kohdennetumman markkinoinnin ja asiakaspalvelun kehittämiseen.

Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin henkilötietojen keräämistä ja käsittelyä koskevat käytännöt kuvataan tietosuojaselosteissa 1 ja 2. Nämä tietosuojaselosteet ovat samalla rekisteriselosteita ja henkilötietolain edellyttämiä informointiasiakirjoja. Henkilötiedolla tarkoitetaan tietoa, joka on yhdistettävissä tiettyyn henkilöön.

Tutustu tietosuojaselosteisiimme:

Tietosuojaseloste 1: Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin jäsenrekisterin tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste 2: Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin asiakkaita, potentiaalisia asiakkaita ja sidosryhmiä koskeva tietosuojaseloste

Käyttäjä hyväksyy tämän tietosuojalausekkeen ehdot käyttämällä palvelujamme.

Tietosuojakäytäntömme päivitetään palveluiden kehittyessä tai lainsäädännön muuttuessa. Voimassaolevat tietosuojakäytäntömme löytyvät kotisivuiltamme.