Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari on innovatiivinen ja ketterä organisaatio, jonka tärkeä tehtävä on kehittää ja ajaa alueensa yritysten ja elinkeinoelämän etua. Tätä työtä teemme aktiivisesti monella rintamalla yhteistyössä jäsenyritystemme, alueen oppilaitosten ja muiden toimijoiden kanssa. Nyt haemme työharjoittelijaa lisävahvistukseksi tiimiimme kevään ajaksi.

Tarjoamme sinulle huippumahdollisuuden kehittää osaamistasi ja tuoda se näkyviin aivan erityisessä verkostossa. Tulet tekemään työtä koulutuspäällikön alaisuudessa, mutta myös itsenäisesti. Tärkeimpiin taitoihisi kuuluukin tiimitaitojen lisäksi itseohjautuvuus ja rohkeus ottaa vastuuta. Tartut innolla toimeen, et kavahda haasteita ja ideoit mielelläsi uutta. Tulet olemaan tekemisissä monien erilaisten ihmisten kanssa ja olet näin ollen valmis laittamaan persoonasi peliin.

Ensisijainen tehtäväsi on suunnitella ja organisoida Suomen ensimmäinen KauppakamariMeetUp! Lisäksi tehtäviisi kuuluu Nuorille Hyvinkää-Riihimäki – (Facebook)sivuston kehittäminen ja ylläpitäminen. Pääset myös osallistumaan kauppakamarin muihin töihin ja saat kokemusta ja näköalapaikan elinkeinoelämään talousalueellamme. Lisäksi toimit tiiviissä yhteistyössä kevään P2P-projektitiimimme kanssa.

Työharjoittelu kauppakamarissa tulee vahvistamaan jo valmiiksi hyvällä pohjalla olevaa osaamistasi tapahtuman järjestämisen, markkinoinnin ja projektinhallinnan alueilla. Myös viestintätaitosi kehittyvät ja monipuolistuvat. Kaikki kauppakamarimme aikaisemmat työharjoittelijat ovat työllistyneet hienoihin työpaikkoihin, osa jopa suoraan harjoittelujakson kautta.

Lisää tietoa kauppakamaristamme löydät osoitteesta www.rihychamber.fi. Työharjoittelupaikasta voit kysyä lisää koulutuspäällikkö Lilla Jokiselta, gsm. +358 40 1979 823 / Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Työhaastattelut sovitaan ja paikka täytetään mahdollisimman pian, tartu siis oitis toimeen!

office koulutus

MeetUp 2

 

Uusi palvelu – uusi verkostoitumismahdollisuus!

KauppakamariMeetUp on verkossa toimiva yhteisö, jossa pääset keskustelemaan mielenkiintoisista teemoista sekä verkostoitumaan niin virtuaalisesti kuin kasvotusten MeetUp-tapahtumissa. Julkaisemme ensimmäisen KauppakamariMeetUp-tapahtuman lähiaikoina. Tapahtuman teemana on IoT.

Kauppakamarimme jäsenet voivat myös järjestää tai isännöidä MeetUp-tapahtumia KauppakamariMeetUp -alustan kautta. Jos yrityksesi haluaa isännöidä tai järjestää KauppakamariMeetUp-tapahtumaa, ole yhteydessä Lilla Jokiseen, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

KauppakamariMeetUp-palvelu on jäsenillemme maksuton. Rekisteröidy ja liity KauppakamariMeetUp-yhteisöön täällä.

Tervetuloa uuden palvelun pariin!

#KauppakamariMeetUp

somepieni

 

LinkedIn on sosiaalisen median kanavista yrityskäytössä tuntemattomin, vaikka LinkedIniä käyttää yli miljoona suomalaista: asiantuntijaviestintään, myyntiin, rekrytointiin, työnantaja- ja yritysmielikuvan luomiseen. LinkedIn yrityssivun kautta yritys tavoittaa sidosryhmiä, parantaa löydettävyyttä. Lisäksi aktiivisten asiantuntijoiden postauksien kautta yritys koetaan helposti lähestyttäväksi.

1. Paras ammatillinen verkostoitumiskanava

LinkedInillä on yli 567 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti ja käyttäjämäärät kasvavat jatkuvasti. LinkedInissä asiantuntijat verkostoituvat potentiaalisten asiakkaiden sekä tuttujen ja tuntemattomien kanssa oman verkostoitumisstrategian mukaan. LinkedIn-etiketin mukaan tuntemattomalle voidaan lähettää LinkedIn-kutsu, jos olette osallistuneet samaan LinkedIn-keskusteluun, tavanneet ammatillisessa tilaisuudessa tai keskustelleet puhelimessa. LinkedInissä käydään ammatillista keskustelua yli toimialarajojen, joka antaa perspektiiviä omaan tekemiseen.

2. Tehokas kanava kasvattaa näkyvyyttä ja tunnettuutta

LinkedIn on yritykselle ammatillinen ympäristö näkyä, sillä LinkedInissä keskustellaan ainoastaan työelämän asioista. LinkedIniin on tullut uusia aktiivisia asiantuntijoita viimeisen vuoden aikana. LinkedInissä luodaan yritykselle palvelu- ja työnantajamielikuvaa sekä vahvistetaan asiakassuhdetta nykyisten asiakkaiden kanssa.

LinkedIn yrityssivu toimii kotipesänä yrityksen viestintäkanavana, johon postataan yrityksen uutisia ja toimialaan liittyviä teemoja. Yrityssivun kylkeen voidaan avata Showcase-sivuja, joissa esitellään liiketoimintayksikön toimintaa tai asiakascasejä. Kun yritys rohkaisee yrityksen työntekijöitä aktiivisen viestintään LinkedInissä, niin yrityksen näkyvyys kasvaa. Asiantuntijoiden näkyvyydellä on positiivinen vaikutus edustamansa yrityksen näkyvyyteen ja brändiin. LinkedIn-yrityssivun perustaminen mahdollistaa mainonnan ja rekrytoinnin LinkedInin kautta. LinkedIniä pidetään yhtenä tärkeimpinä rekrytointikanavina ja sen merkitys vahvistuu edelleen.

3. Asiakasymmärrys

LinkedIn-verkosto on asiakastietopankki, josta on löydettävissä asiakkaan yhteystiedot ja työhistoria. LinkedIn-profiili on asiantuntijan myyntisivu, jossa näkyy hänen asiantuntijuutensa sekä lisäarvonsa, jota yritys tuottaa asiakkailleen. Asiakkaat osallistuvat mielellään keskusteluihin asioista, joita he pohtivat työssään. Osallistumalla ja seuraamalla keskusteluita sekä antamalla vastauksia asiakkaan kysymyksiin asiakasymmärrys kasvaa ja häntä osataan lähestyä parhaalla mahdollisella tavalla.

Potentiaalisia asiakkaita voidaan hakea LinkedIn-hakukoneella mm. koulutuksen, tittelin tai toimialan mukaan. LinkedInissä voidaan etsiä tietoa eri teemoista avainsanoilla. Postauksien löydettävyys paranee, kun hastag-aihetunniste (#) lisätään postaukseen.

4. Tietopankki työelämän teemoista

LinkedIn on paras kanava seurata toimialan kehitystä sekä työelämän päivän polttavia pohdintoja. LinkedInissä näkyvät eri toimialojen aktiiviset asiantuntijat, jotka keskustelevat alansa päivän polttavista teemoista ja jakavat tuoreita tutkimustuloksia. Seuraamalla uutisvirtaa saa laajan näkemyksen työelämän ajankohtaisista teemoista sekä uusista trendeistä.

5. Erottautuminen kilpailijoista

LinkedIn-näkyvyyttä suunniteltaessa on hyvä muistaa, että asiantuntijat kiinnostavat yleisöä enemmän kuin yritys. Kun yritys antaa mandaatin asiantuntijoille olla aktiivisia sosiaalisessa mediassa, se mahdollistaa positiivisen aktiivisuuden ja näkyvyyden kierteen, joka parhaimmillaan vahvistaa asiantuntijuutta ja kirii etumatkaa kilpailijoihin. Asiantuntijoiden ammattimaiset LinkedIn-profiilit toimivat yrityksen eduksi.

Asiantuntijoilla on myös omat verkostot, joiden kautta yrityksen tunnettuus laajenee. LinkedIn on kanava, jossa "kuka tahansa" voi nousta alansa tunnetuimmaksi vaikuttajaksi. Näin ollen asiantuntijoiden valmentaminen LinkedInin käyttöön parantaa yrityksen mahdollisuuksia erottua kilpailijoista ja lisää etumatkaa myynnissä. Mitä enemmän on seuraajia, sitä nopeammin näkyvyyttä tulee lisää.

6. Rekrytointikanava

LinkedIn kehitettiin alunperin rekrytointikanavaksi ja se on kasvanut maailman suurimmaksi asiantuntijatietopankiksi. LinkedIn on tehokas rekrytointikanava, sillä sen kautta rekrytoija voi tavoittaa myös passiiviset työnhakijat. Yrityssivu mahdollistaa yrityksen rekrytoinnin LinkedInissä. Yritys voi ostaa joko yksittäisen työpaikkailmoituksen tai erikokoisia rekrytointipaketteja. Yrityksen näkyvyys laajenee, kun yrityssivua päivitetään aktiivisesti ja työntekijät jakavat yrityksen postauksia eteenpäin.

7. Myynti

LinkedInin uutisvirta on asiantuntijan myyntikenttä, jossa rakennetaan luottamusta avoimuuden ja asiantuntijuuden kautta. Tämä on sosiaalista myyntiä eli social sellingiä. Maksullinen LinkedIn Sales Navigator on lisäpalvelu, jolla voi seurata potentiaalisia asiakkaita ja joka on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Asiantuntija voi saada asiakkuuksia ja uusia verkostoja aktiivisella LinkedIn-näkyvyydellä, jotka parhaimmassa tapauksessa johtavat tarjouspyyntöihin ja yhteistyöhön.

Kati Saario,KTM, Sosiaalisen median konsultti, Happy Customer Company

LinkedIn yrityskäytössä -koulutus 1.11.2018 Riihimäellä

Red Carpet -tunnustuspalkinnot elokuva-alalle jaettiin 30.8. Red Carpet Gaalassa Hyvinkäällä. Yksi tunnustuksista oli Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin kannustuspalkinto, joka annettiin Riitta Ryhdälle Girls Film -työpajasta. Palkinnoista päättäneen juryn jäseniä olivat ohjaaja Hanna Maylett, käsikirjoittaja Pekko Pesonen, tuottaja Jussi Rantamäki sekä näyttelijät Laura Birn ja Outi Mäenpää.

Girls film web

KANNUSTUSPALKINTO
Girls Film -työpaja
Eubhoria Borealis ry
Riitta Ryhtä

Juryn perustelut:
Vuonna 2002 perustettu Euphoria Borealis on ollut tuoreiden elokuvantekijöiden kohtaamis- ja koulutuspaikka yli viidentoista vuoden ajan. Kansainväliseen kinoliikkeeseen kuuluva yhdistys järjestää yhteisöllisiä elokuvatyöpajoja ja -näytöksiä etenkin nuorille audiovisuaalisen kulttuurin ystäville. Vuonna 2017 ensimmäisen kerran järjestetty Girls Film on ollut menestys. 13–16-vuotiaille tytöille suunnattu viisipäiväinen kurssi on kerännyt osallistujia ympäri Suomen. Elokuva-alalla puhutaan paljon tasa-arvon toteutumisesta ohjaajien ja päähenkilöiden sukupuolijakaumassa: naisia on yhä niin ohjaajissa kuin päähenkilöissäkin huomattavasti vähemmän kuin miehiä. Girls Film on tekemässä kullanarvoista ruohonjuurityötä asetelman muuttamiseksi. Se rohkaisee usein vailla esikuvia olevia tyttöjä kirjottamaan ja tekemään elokuvia heitä itseään kiinnostavista aiheista.
(Red Carpet Filmfestivalin tiedote 31.8.2018)

Muista palkinnoista ja jurystä voit lukea lisää täältä.

 

tuontirekkaweb

 

TULLIN TIEDOTE
Tuoja: tarkista GSP-maakohtaisesti, millä tavaran alkuperäselvityksellä saat tullietuuden

EU:n yleisen tullietuusjärjestelmään kuuluvien edunsaajamaiden käytäntö tavaroiden alkuperän todistamiseksi muuttuu, ja A-alkuperätodistukset korvataan vaiheittain rekisteröityjen viejien REX-järjestelmällä.

Lue lisää

Koulutusteesit

 

Kauppakamarit julkaisivat koulutusteesit, joissa listataan seitsemän keinoa varmistaa osaavan henkilöstön saatavuus yrityksille. Kauppakamarit haluavat muun muassa tukea ammatillisen koulutuksen uudistuksen onnistumista, laajentaa oppisopimusten käyttöä sekä tiivistää yhteistyötä yritysten ja oppilaitosten välillä.

Koulutusteesit