Aika: Ma 26.2.2018 klo 14-15.30
Paikka: Verkkokoulutus omalta tietokoneelta

sihteeri3web

 

”Pivot on aivan uskomaton työkalu raportointiin!”
”Mielenkiintoinen aihe ja sisällöltään uusia ajatuksia herättävä”
"PowerPivot on controllerin unelma!"
”PowerPivotin avulla pystyn yhdistämään helposti tietoa eri järjestelmistä. Työaikaa säästyy huomattavasti!”

Excel on loistava työväline raportointiin. Se on parhaimmillaan muiden järjestelmien rinnalla, kun haluat yhdistää tietoja useista eri lähteistä ja saada niistä selkeitä raportteja. Säästät lisenssikuluissa, kun hyödynnät olemassa olevaa järjestelmää - Exceliä. Kun rutiinit automatisoidaan Excelin avulla, syntyy välitöntä työajansäästöä.

Koulutus sopii sinulle, joka työssäsi luot raportteja ja yhteenvetoja tilannekatsauksiin ja päätöksentekoon. Haluat löytää isoista datamääristä oleellisen tiedon: trendejä, poikkeamia ja syy-seuraussuhteita. Haluat tuottaa liiketoiminnalle selkeitä raportteja mahdollisimman nopeasti ja esittää tulokset yleisölle vaikuttavasti.

Koulutuksessa opit luomaan Pivotin avulla isosta aineistosta dynaamisia ja visuaalisia raportteja nopeasti ja helposti liiketoiminnan tarpeisiin. PowerPivot on tehnyt Excelistä raportointijärjestelmän, jolla voimme yhdistää eri aineistoja luoda entistä monipuolisimpia raportteja. Koulutus sopii erityisesti Excel-versioiden 2010, 2013 ja 2016 käyttäjille.

Verkkokoulutuksessa saat vastauksen seuraaviin kysymyksiin:

  1. Mitä Excel tarjoaa yrityksen raportointiin?
  2. Mitä ovat Pivot-taulukko, Pivot-kaavio ja osittaja?
  3. Minkälainen aineisto sopii Pivot-raporteille?
  4. Kuinka muodostan Pivot-taulukon ja -kaavion?
  5. Kuinka Pivot-taulukon lukuihin poraudutaan?
  6. Kuinka saan dynaamisuutta osittajan avulla?
  7. Kuinka tuon PowerPivotiin dataa järjestelmistä?
  8. Kuinka yhdistän eri järjestelmistä ja tietokannoista tuotua dataa?
  9. Miten laskenta toteutetaan PowerPivotissa?
  10. Kuinka esitän PowerPivot-aineistoa Pivot-raportointityökaluilla?
  11. Katsaus muihin Microsoftin BI –tuotteisiin

22 mennessä

 

Verkkokoulutuspaketista saat tuhdit eväät arjen työkalujen hyödyntämiseen. Osallistumiseen tarvitset vain tietokoneen, nettiyhteyden ja kuulokkeet/kaiuttimet. Ennen koulutusta saat selkeät ohjeet ja osallistumislinkin, jota klikkaamalla verkkokoulutus avautuu. Live-verkkokoulutuksen lisäksi Sinulla on mahdollisuus katsoa koulutus tallenteena kuukauden ajan koulutuksen jälkeen. Voit kerrata, tai jos et pääset live-koulutukseen, voit katsoa tallenteen oman aikataulusi mukaan.

Koulutuksen asiantuntijoina toimivat Sari Suominen, Jarkko Suominen ja Arja Kuukkanen Powen Oy:ltä. Powen Oy:llä on yli 20 vuoden kokemus Microsoft Office -tuotteiden kouluttamisesta, konsultoinnista ja projekteista.

Osallistumismaksu:
Kauppakamarin jäsenetuhinta 95€/henkilö + alv 24 %, normaalihinta 125 €/henkilö + alv 24%. Osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen.

Peruutusehdot:
Viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kahta päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan.

Lisätietoja: koulutuspäällikkö Lilla Jokinen, p. 040 1979 823 tai lilla.jokinen(at)kauppakamari.fi