Aika: pe 25.10. klo 8:40 - 13
Paikka: Hotel Sveitsi, Härkävehmaankatu 4, Hyvinkää
Asiantuntija: asianajaja, OTT, Lauri Railas, Railas Oy

container 3118784 960 720

Kansainvälisessä kaupassa tavaran toimituksessa maailmanlaajuisesti käytetyt Incoterms –toimitusehdot uudistuvat ja uudet Incoterms 2020 -toimitusehdot tulevat voimaan 1.1.2020.

Kansainvälisen kauppakamarin ICC:n julkaisemat Incoterms-toimituslausekkeet ovat osa myyjän ja ostajan tärkeitä työkaluja kaupan sopimuksia solmittaessa. ICC Suomi ja kauppakamarit järjestävät teemaa käsitteleviä koulutustilaisuuksia syksyllä 2019. Incoterms 2020 -kiertue rantautuu Hyvinkäälle pe 25.10. Koulutuksessa kerromme, mikä muuttuu ja miten uudet toimitusehdot vaikuttavat käytännössä ulkomaankaupan toimitusten hallintaan.

Tavarakaupassa myyjän ja ostajan kesken on syytä sopia tavaran toimitukseen liittyvistä toimenpidevelvoitteista, kuljetus- ja vakuutussopimus sekä vienti- ja tuontitullaus, näihin liittyvistä kuluista sekä riskin siirtymisestä. Käytännössä tämä tapahtuu maailmanlaajuisesti yksiselitteisesti soveltamalla kansainvälisiä Incoterms-toimituslausekkeita, joiden tuorein versio Incoterms 2020 otetaan käyttöön 1.1.2020 lukien. Tämän jälkeen tehtäviin kauppasopimuksiin suositellaan Incoterms 2020 liittämistä.

Koulutuksen sisältö:

  • Miten ja miksi Incoterms 2020 on uudistettu?
  • Mitkä ovat Incoterms 2020 keskeiset muutokset?
  • Mitkä ovat Incoterms 2020 vaikutukset myyjän ja ostajan kannalta?
  • Miten ja kenen tehtävä on yrityksessä päättää toimitusehto?
  • Miten toimitusehdon valinta voi vaikuttaa osapuolten vastuisiin?
  • Mikä toimitusehto kannattaa valita mihinkin tilanteeseen?
  • Miten vastuut ja riskit jakautuvat eri toimitusehdoissa?
  • Miten vastuut satama-, terminaali- tai konttikuluista jakautuvat?
  • Mistä varmistaa oikeat asiakirjat tarjouksesta toimitukseen?
  • Mistä apua Incoterms 2020 soveltamisongelmiin?

Kouluttajana toimii asianajaja, oikeustieteen tohtori Lauri Railas, joka on työskennellyt kansainvälisen kaupan toimitusten parissa yli kolmenkymmenen vuoden ajan merivakuuttajana, järjestömiehenä ja nykyisin kauppaan ja kuljetuksiin erikoistuneena asianajajana. Lauri on toiminut Suomen Incoterms-ryhmän sihteerinä ja puheenjohtajana vuosien ajan ja osallistunut edellisten, Incoterms ® 2010-lausekkeiden valmisteluun myös kansainvälisen työryhmän jäsenenä. Lauri on kirjoittanut suositun Käyttäjän käsikirjan Incoterms-toimituslausekkeista.

Lauri.Railas

 

Varmista ajantasainen tietosi ja varaa paikkasi jo hyvissä ajoin!

 

ILMOITTAUDU TÄSTÄ 10.10. MENNESSÄ

 

Osallistumme ilmastonmuutostalkoisiin vähentämällä paperimateriaalin käyttöä koulutuksissa. Materiaali jaetaan osallistujille jaettavissa olevin osin sähköpostitse koulutuksen alkaessa. Halutessasi ota siis oma kone mukaan.

Osallistumismaksu:
Kauppakamarin jäsenetuhinta 260 €/henkilö + alv 24 %, normaalihinta 430 €/henkilö + alv 24%. Maksu sisältää koulutuksen, aamukahvin ja lounaan. Osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen.

Peruutusehdot:
Kahta viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Viikkoa ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Ilmoittautumisen voi perua maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen. Esteen sattuessa ilmoittautuneen henkilön tilalle voi tulla joku toinen.

Lisätietoja:
koulutuspäällikkö Lilla Jokinen, p. 040 1979 823 tai lilla.jokinen(at)kauppakamari.fi